Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Generelt Informasjon fra redaksjonen kanskje vi trenger ny vogn?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: kanskje vi trenger ny vogn?

kanskje vi trenger ny vogn? 12 år 9 måneder siden #84074

  • LitaogSøt
  • LitaogSøt's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 381
  • Takk er mottatt 4
om jeg nå skulle være så heldig å få en til, og sambo får hund :) da må jeg ha ny vogn, for hunden må vel ha bur baki bilen? og simo duoen tar jo all plassen, kanskje plass til ei paraplytrille til eldste i tillegg.

hvordan har dere gjort det, og hvilken vogn har dere? har audi a6 stasjonsvogn, en ganske stor stasjonsvogn tror jeg. men simo går ikke inn på langs, den må på tvers. evt kan ei vogn som er litt mindre/kortere sammenlagt enn simo passe.

forslag dere flinke damer? bor på vestlandet, mye vær, og vil nok trenge sportsdel på vinteren tror jeg.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: kanskje vi trenger ny vogn? 12 år 9 måneder siden #84076

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Spennende at dere vurderer en til da :)

Jeg aner ikke hvor dyp en Audi A6 er bak eller hvor bred den er. Men jeg har en laaang liste her med sammenlagtmål på diverse vogner. Satt og prøvde å finne reisetrille og sammenliknet i samme slengen andre vogner jeg kom over og likte :humre:

Ser at Simo Duo er 96*62,5*68cm. Det er ganske mye, ja.

Disse går helt fint på langs i vår bil, S-max:
Brio Go er 78*61*48cm. (lengde, bredde,høyde) God plass på langs!
Emmaljunga Nitro: 85*57*37cm. Har blitt veldig glad i denne, mye bedre enn forventet!
Bugaboo: 85*58*35cm
TFK Joggster X: 87*60*40cm
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: kanskje vi trenger ny vogn? 12 år 9 måneder siden #84081

  • LitaogSøt
  • LitaogSøt's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 381
  • Takk er mottatt 4
takk! det er lengden som er et problem på simo, den er ca 10 cm for lang tror jeg, for baksetet skråer slik bakover. go hadde jeg, ikke helt fornøyd, men har vurdert nitro city da, synes den virker god :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: kanskje vi trenger ny vogn? 12 år 9 måneder siden #84082

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vi har ford mondeo, og den går simoen på langs baki og hundebur ved siden av... Så hva med å bytte bil :P (:tullerdu:)

JEg tror, at jeg ville gått for en brio happy eller en city cross :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: kanskje vi trenger ny vogn? 12 år 9 måneder siden #84099

  • LitaogSøt
  • LitaogSøt's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 381
  • Takk er mottatt 4
hehe..gjerne, men med hus som i tillegg til oppussing trenger nytt tak, selv om det sto i prospektet det var skiftet i 2000, så er det ikke realistisk med ny bil nå, for vi har ikke lån på den vi har :) kanskje city cross ja, men synes det er greit med svinghjul da..har vurdert easyw q. men liker ikke at sportsdelen er så åpen, når vi sikkert trenger den til vinteren om jeg får overtalt mannen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: kanskje vi trenger ny vogn? 12 år 9 måneder siden #84101

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Siklet litt på Easywalker helt til jeg oppdaget hvor høye de er! Ja, sikkert ikke for de som er litt høyere enn meg da ;) Men fikk håndtaket godt over navelhøyde på "rett-frem-nivå". Kunne jo bøye det nedover, men det ser litt rart ut. Sær? :sparke: Og så er det så mye trivligere å ha mini mot meg :glis:

Emmaljunga Nitro kan anbefales. Bedre enn Bugaboo og Brio Go. Synes jeg iallefall, og jeg er jo Buggis-fan :knegg:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: kanskje vi trenger ny vogn? 12 år 9 måneder siden #84138

  • LitaogSøt
  • LitaogSøt's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 381
  • Takk er mottatt 4
ja, styret vendt nedover ser litt rart ut :P det er finest når det er knekk rett frem synes jeg :) lurer på nitro city ja, om det blir ny baby og ny vogn da.. har du testet den på vinteren? vi har mye slaps o.l her, om vi får en slik vinter som vi hadde da jenta vår ble født så duger ingenting annet enn simoen, da var det 30 cm nysnø hver dag omtrent, og kaldt. så nesten ingen vogner annet enn simo på to mnd husker jeg:P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: kanskje vi trenger ny vogn? 12 år 9 måneder siden #84140

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Jeg kjøpte nitroen nå nettopp, så jeg har ikke testet på snø dessverre. Skulle ønske jeg hadde turt å kjøpe den før så jeg hadde fått testet bagen. det eneste jeg kunne ønsket meg bedre på den er str på kurven under, men man kan jo ikke få alt ;)

Men prøvde jo både Bugaboo og Go på snø og slaps. Det gikk greit nok. I dyp snø prøvde jeg de ikke, kjørte Teutonia S3 som seilte sin egen sjø i snøen ;)
Men ettersom de små hjulene er bedre på sommerføre enn både Buggis og Go, så håper jeg at det betyr at de er gode på vinterføre og. Men som eneste vogn hvis man MÅ ut før brøytebilen er det vel ingen av dem som er å anbefale.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: kanskje vi trenger ny vogn? 12 år 9 måneder siden #84152

  • LitaogSøt
  • LitaogSøt's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 381
  • Takk er mottatt 4
mannen ville ha en Silver Cross vogn han :) da sa jeg at den får vi ikke inn i bilen, så da må vi kanskje ha en i tilegg :)hehe...litt utspekulert :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: kanskje vi trenger ny vogn? 12 år 8 måneder siden #84248

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Om du har en mann som vi ha silvercross er jeg blodig misunnelig. Min man har en aversjon mot silvercross/simo exlusive etc, og jeg som så en NYDELIG inglesina vogn på finn her denne uka... men han bedyrer at å kjøpe bagvogn til en 8 mnd unge er galskap :kokko:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.727 sekunder