Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Generelt Informasjon fra redaksjonen Julekonkurranse - Vinn en EasyGrow ONO!!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Julekonkurranse - Vinn en EasyGrow ONO!!

Julekonkurranse - Vinn en EasyGrow ONO!! 13 år 4 måneder siden #74360

  • siri
  • siri's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • Innlegg: 137
konkurranse_vinn_easygrow_once.jpg


Da er adventstiden her, og barnevognguiden.no sparker julen igang med en ordentlig julekonkurranse! Konkurransen denne gangen har en litt annen vri enn de siste konkurransene.

Du kan lese mer om konkurransen her[url=http://http://www.barnevognguiden.no/siste-nytt/julekonkurranse-vinn-en-easygrow-ono.html]her[/url],
MEN - i korte trekk: Beskriv din drømme-barnevogn, og du kan vinne en deilig EasyGrow ONO :woohoo:

Du deltar på konkurransen ved å beskrive din drømme-barnevogn i denne konkuransetråden. For å skrive et innlegg må du være registrert bruker på barnevognguiden.no. Innholdet i innlegget ditt bør inneholde en god beskrivelse av barnevognens egenskaper. Noen eksempler er:

- Maks vekt
- Antall hjul (svivel, dobbel. etc)
- Hjul - luft eller ikke
- Vendbart sete
- vendbart håndtak
- Justerbart håndtak
- Utforming håndtak
- Kalesje
- Materiale i tekstil
- Materiale i understell
- tilbehør
- Hva er vognens viktigste egenskaper, feks:
- Vekt
- trillekomfort
- størrelse sammenleggbart
- plass for barnet


I tillegg vil vi vite hvorfor akkurat DU skal vinne denne konkurransen (lag gjerne en liten appell for deg selv :angel:

Det er også lov til å dele spesielle opplevelser/hendelser du har hatt med diverse barnevogner, som understøtter dine ønsker og drømmer.

Lykke til, og vi gleder oss til mye god lesning.

Julehilsen fra Redaksjonen.
Administrerende utstyrsfreak med to tette tuller
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Julekonkurranse - Vinn en EasyGrow ONO!! 13 år 4 måneder siden #74361

  • boysx3
  • boysx3's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 95
Oj oj oj, det er jo lov å drømme seg litt bort her ;-)

Min drømmevogn:

Min drømmevogn er ikke lett å finne,
men kanskje jeg kan finne den opp og vinterposen vinne?
Et vendbart sete, som kan forlenges
og alt må være gjenvinningsbart slik at den ikke på søpla slenges.

En kalesje som blir som en cocoon, slik at solen kan stenges ute
men som puster, slik at det ikke blir som en vindusrute.
Svingbare framhjul er et absolutt must,
og aluramme, slik at det ikke blir rust.

Hjulene må være store, og fylt med luft
kanskje for mye å forlange, at de sprer epleduft?
En brems må vi ha, og friske farger, en handlekurv under
som kan lagre alt for mitt vidunder.

Ett regntrekk som de gamle gode,
som ikke tar mye plass og gjør luften dårlig for min pode.
Og en romslig bag, minst 80 cm lang
slik at vinterposen får plass, og ikke føles trang.

Ja nå er utfordringen sendt
Jeg legger planene på vent
For lages denne vogn
blir det kanskje en ny baby i dette sogn ;-)
:gruppeklem:
Basson Roma, Emmaljunga Softy, Teutonia Team Alu, P&T Vibe,Bugaboo Gecko,Brio Sing, ABC Zoom,TFK Joggster X (huff) Urban Jungle Mountain Terrain Duo, Urban Jungle Mountain buggy Single, ABC TakeOff, Bugaboo Bee+. De fleste testet og forkastet ;-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Julekonkurranse - Vinn en EasyGrow ONO!! 13 år 4 måneder siden #74365

Drømmevognen
Min drømmevogn er en god blanding av de vognene jeg har vert mest fornøyd med - Simo Kombi til babyperioden, Teutonia Spirit S3 med vendbar sittedel til overgangen til sportsdel og Mountain Buggy Urban Jungle når jeg var trygg på å ha gutten min vendt fra meg.

Drømmevognen er altså en trehjuling med aluminiumsunderstell, lufthjul og svingbart forhjul som kan låses. Fjæringen og de gode lufthjulene gjør trillekomforten overlegen både på kjøpesenteret, asfalt, grus, skogsvei, snø, stranden, brostein og andre plasser man har med seg vogn. For at trillekomforten skal være like god hos både mor, far, barnevakt og besteforeldre er håndtaket justerbart i flere høyder.

Vognen er stilren og enkel i designet, med mulighet for friske fargevalg, og den ser like fin ut både som bagvogn og sportsvogn. Det er selvsagt både billig og enkelt å kjøpe nye trekk til sittedel og kalesje om man ønkser forandring. Den romslige hardbagen plasseres i sittedelen på vognen, som på Simo Kombi. På den måten har man den supre muligheten til å ta med seg bagen overalt, samtidig som man har den samme, store, lune og gode kalesjen både på bag og sportsdel. Kalesjen skjermer godt for solen, og er både vann- og vindtett. Sportsdelen er vendbar akkurat som på Teutonia Spirit S3, og har den samme trinnløse justeringen for å finne rett sittestilling som Mountain Buggy Urban Jungel. Den retteste sittestillingen er helt rett, og liggestillingen helt flat.

Utenom vendbar sittedel er en av de tingene jeg har savnet i overgangen fra Teutonia Spirit S3 til Mountain Buggy UJ justerbart fotbrett, så det må være med. For at en ethalvtåring skal kunne sitte like godt i sittedelen som 3 åring, kan fotbrettet trekkes helt inn under sportsdelen, og skyves ut i flere trinn etterhvert som barnet vokser. Det er også en ekstra polstring i sittedelen man kan fjerne når barnet vokser, så de minste skal sitte så godt som mulig. Sittedelen har 5 punkts sele som kan justeres, så barnet alltid har en sele som passer.

Myggnetting og ekstra solskjerm er integrert i kalesjen og bare å rulle ut når det trengs. Regntrekk, fotpose og pumpe til hjulene følger selvsagt med, i praktiske oppbevaringstrekk som matcher vognen. Man kan selvsagt klikke babybilsete på understellet, og en adapter som passer til babybilstoler fra flere produsenter følger med.

Handlekurven er romslig, med små vanntette lommer som er perfekte til bleier og våtservietter. Vognen er enkel og slå sammen, og har en sikkerhetsmekanisme som holder den sammen når den er sammenslått.

Sist men ikke minst måtte vognen være like god til en nyfødt som til 3 åringen som nesten er ferdig med vogn.

Helt til slutt må jeg innrømme at jeg faktisk liker å jakte på drømmevognen. Hva ville vell barnevognguiden ha vert om den perfekte vognen hadde fantes? :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Julekonkurranse - Vinn en EasyGrow ONO!! 13 år 4 måneder siden #74367

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Oj oj oj, så spennende med en ny konkurranse! Og denne gangen en virkelig vanskelig en. Må si det er litt som å hoppe etter Wirkola og komme med fornuftige svar etter de som alt har kommet inn! Wow! For noen flinke folk som er her inne :)

Liker denne nye vrien på konkurransen, selv om det nok ikke skaper en storm av trafikk, men kanskje like greit i denne søte førjulstid (barseltid :knegg:) :)

Min drømmebarnevogn.. Oj kjære vene, når jeg skal beskrive den kjenner jeg at jeg nesten blir svett, for jeg har jo og har hatt så mange ulike kriterier... Så husker jeg nå alt som er viktig for meg?! Men jeg skal forsøke, og det blir nok desverre ikke på rim, selv om jeg gjerne skulle fått til noe slik kreativt jeg også.

Min drømmevogn må være lett på alle måter og ha store rom for valgmuligheter. Jeg tror jeg er litt i pose og sekk, og kanskje er det derfor jeg ikke finner min drømmevogn, fordi jeg ønsker meg så mye på en gang?

Jeg vil gjerne at vognen skal være lett å trille på alt slags føre, på kjøpesenter og hva det nå enn måtte være slags terreng. Det er fint om vognen har mulighet og rom for mye valgfrihet, gjerne i form av tilleggsutstyr og ikke minst stæsj som følger med. Jeg har vært fornøyd med både lufthjul og hjultypen som er på f.eks Go, så om man kunne byttet hjulsett ville det vært fint da får man i pose og sekk. Når man er inne på hjul synes jeg det er flott med svingbare hjul når det er føreforhold for det, men en løsning ala den som er på Cameleon ville vært å foretrekke, uten å miste trillekomforten. At man kan ha svivelhjul når det er hensiktsmessig og fastehjul når det er mest brukervennlig. På den måten dekker man liksom både vogn og trillebehovet på en gang. Hjulene kan gjerne ligge i en lomme under setet eller bagen, om det er nødvendig med hyppige hjulskift :P LItt som reservehjulet på en bil :P Og så vet man samtidig hvor man har de til en hver tid... (Tenker på svivelhjul/faste store terrenghjul). Her ser jeg for meg at terrenghjulene er i luft og svivelhjulene er i ewa materiale. Det er kun nødvendig, tror jeg, og bytte de forreste hjulene. Jeg foretrekker fire hjul og ikke tre, da jeg synes det er mer stødig, altså slik som Go, Cam, joy etc.

Jeg liker også, som de fleste sikkert har fått med seg nå, vendbare vogner, gjerne hvor håndtaket kan "vippesover". Så dette må vogna ha. Men liker godt løsningen til edge duo/prestige, hvor man kan snu sittedelen og håndtaket, nok en gang i pose og sekk. Ellers foretrekker jeg tradisjonelle vippehåndtak fremfor teleskop, så jeg velger å designe en vogn med dette. Utførelsen til Go er veldig ok å trille, så jeg tror rett og slett jeg kopierer dette, men da med håndbrems! Jeg synes håndbrems er undervurdert på barnevogner, og vil på min drømme vogn ha brems både på understell og håndtak, litt som på S3.

Understellet må ellers være lett og smalt, slik at det er lett fremkommelig. Scooter er smal og fin, men kanskje litt vel smal for en vogn, men bredde på størrelse med teutonia sine klassikere er jo greit, de får lett plass i bilen og kommer fint frem i butikker, som jo er en fordel for oss shopaholickere :) Det er også greit at vognen ikke blir for lang sammenslått, og samtidig må den stå stødig sammenslått. Ikke vakle slik som S3 gjør/gjorde, da dette gir unødig mye slitasje på vognen samt unødig bråk i bilen.... Dette vil man jo unngå ved at det er fire hjul, fremfor tre.
Understellet og understellets materialer bør være temmelig vedlikeholdsfritt og tåle litt bruk. Jeg synes derfor understellene til emmaljunga holder god kvalitet og holder seg pene tross litt røff bruk, men de er desverre gjerne litt for tunge.

Handlekurven bør tåle godt med vekt. Den kan gjerne være i stoff, men ha godt med støtte slik at den ikke blir slarkete. Kjekt om den er avtagbar for vask også. Mountain buggy urban jungel hadde noen kjekke lommer med glidelås på handlekurven, dette er kjempe positivt og jeg vil gjerne ha dette på vogna mi også :) Det er også fint om den er litt lun, slik som happy og simo, med høye gode kanter. Og ikke minst praktisk om den har en oppbevaringslomme for regntrekket og stromtrekket når dette ikke er i bruk....

Sete og setetsuforming er et vanskelig valg synes jeg... Hva som er best av hengekøyetypen eller den tradisjonelle setetypen er vanskelig. Hva som er best for ungene er også vanskelig å si, men jeg tror jeg ville endt opp med den tradisjonelle typen... Mest fordi den mekanismen er lett å justere (hengekøyetypene har ofte litt kjipe justeringsmåter synes jeg). Jeg synes også det er fint for de små å sitte helt rett i ryggen og følge med på det som skjer, samt mulighet for å ligge HELT flatt. For de større er det greit å kunne hvile litt mer laidback, men da må det rett og slett bare være mange justeringshakk for setet. Kanskje en 6 stykker???? Jeg ser på vår relativt store jente (2,5 år snart) at hun liker å sitte rett hun også, for da ser hun mer hva som skjer... Samtidig som hun noen ganger vil sitte litt lent bakover for mer behaglig hvile. Tilleggsutstyr som ratt er jo også spennende! Og snacktray på bumperen kan være kjekt ;) Setet må også være stort, så hva om man lager det så stort som simo 124 sitt? OG med en god fotstøtte, som kan justeres fra rett ned til rett ut, slik at det er lett for store unger å klatre ut og inn selv, samtidig som små unger får godt med hvile de også ;) Kanskje trengs også her justeringsmuligheter som Bugaboo bee har???

Kalesjen må være lun. Jeg synes det er kjempefint med intergrert myggnett slik som TFK, Maxi cosi og Emmaljunga har i sine kalesjer. Titteluke og lufteluke er også bra. Tror egentlig jeg kunne tenkt meg kalesjen til teutonia, utformet litt som Go sin, med egenskapene til edge duo sin. Det vil si at den skal ha godt med lufting, innsektsnett, dekke mye av vognen og ha en lydløs justeringsmåte. Det er veldig fint med slike kalesjestrammere som Simo og Brio spin har, så kanskje man kunne satt på noen slike bare for pynten sin del? Kalesjen kan også ha valgfri farge på innerfor, men dette bør være i en farge som ikke er så lys at all "møkk" og fingermerker synes... Store barn spiser jo gjerne både sand og is i vogna :)

Så kommer tekstilene... Her er det helt klart viktig med valgmuligheter med tanke på farger. Jeg for min del liker best de klassiske vognene, med rene enkle farger og ikke sånn veldig mye mønster. Stoffene til Go er veldig greie, men jeg tror nok at drømmevogna har litt mer tekstilene til Simo/Emmaljunga/Teutonia. Tekstiler som virker både ved kaldt og varmt vært, virker "tykke", tåler litt og er lette å tørke av. Det er viktig at vogna er vindtett og vann avstøtende. Regntrekk er greit å bruke når det plasker, men greit å slippe å ta det frem for en hver regndråpe ;) Regntrekket medfølger selvsagt er lett å sette på, sitter godt, er ikke i plast og blafrer ikke som seil rundt vogna når man tusler i vinden. Tykt og matchende fottrekk følger selvsagt med. Her har jeg en genial ide synes jeg selv til tilbehør, og det er et fottrekk som man kan fore med ull/dun/fleece etter ønske, det kan byttes ut etter vær og vind og på den måten vil man få en lun og god vinterpose som matcher og passer perfekt i vogna. Den blir ekstra lun om man kjøper på tilhørende saueskinn eller fleece seat insert, med glidelås i siden for å lage fottrekket til den perfekte vognpose. (litt rart forslag i en konkurranse om en vognpose kanskje??? Men jeg ser for meg at dette kunne vært kjekt altså...) Bumperen er kledd i polstret stoff er lett å klikke av og på, ingen skruer eller skjøre plastdeler :)

Selene kan gjerne være faste og ha mulighet for flere justeringer. Slik som på bugaboo bee, hvor de justeres opp eller ned i ryggen ettersom størrelsen på ungen. Men "hullene" må dekkes av setetrekket eller noe slik at den blir lunere enn bee i ryggen. Eventuelt kan jo seatinsert benyttes... Til nød ;)

Universal adapter for bilstol er selvsagt også tilgjengelig :) Og den kan monteres enten rett på understellet uten bag/sportsdel på, eller med sportsdelen på.

Som bagvogn har vognen stor bag, som ikke "låner" sportsdelens kalesje... Da forhindrer man ulik falming, og ikke minst kan man velge ulike farger på bag og sportsvogn. Bagen er romslig, med "danske" mål, intergrert myggnett, isolert bunn, justerbar rygg, løse seler, lyst og delikat innerfor, behagelig madrass med vaskbarttrekk. Det bør også følge med en softbag med kalesje til bagen som gjør flytting enkel... SOftbagen kan også selvsagt settes rett i sportsvognen dersom det er nødvendig... F.eks ved to ganske tette, da kan det være greit å ta med softbag til minste til trilling, mens store kanksje kan trenge vognen for soving en gang i løpet av døgnet. Da er det kjekt med softbag med kalesje... Den lille kalesjen kan brukes som fotforlenger på vogna, slik som på simo kombi ;)

Når det gjelder komfort må den selvsagt være god for både liten og stor. Det er viktig at vognen passer såvel små barn som store barn. Små barn må ikke drukne i det store setet, så derfor er det viktig med justeringsmuligheter som nevnt på selen samt kanskje også setet slik som på bee. Det er likevel viktig at dette er en vogn som passer alle aldersgrupper, for å unngå den evindelige byttingen :humre: (Barnevognguiden vil seg selv til livs ;)) Det kan være en fordel at babybagen kommer litt høyt, mens sportsdelen er litt lavere, så en mulig justering på understellet kan være nødvendig hev/senk funksjon. Da kan man få noe av det jeg liker med Stokke at setet er høyt slik at man lett kan snakke med de små, mens man kan senke det for større barn som liker å klatre ut/inn selv :)
Det kan også være fint med justering av fjæringen, slik som noen vogner alt har i dag, slik at man slipper få alt for mye fjæring til store barn. Det er også viktig at vognen tilpasses både store og små trillere... Jeg synes det er utrolig plagsomt med vogner hvor man sparker borti understellet når man går, (jeg slet med det på maxi cosi mura 3) og har lest i en test en gang at noen sliter med det på Go. :unsure:

Vognen er jo selvfølgelig også svært enkel å slå sammen, uten alt for mye tøys og tull, slik at selv far klarer dette :rabla: Og det er greit om den er enkel å få opp igjen også, gjerne med en hånd eller med noen slike egenskaper som Quinny Buzz har :plystrer:

Det er jo ikke negativt om vognen i tillegg kan ha mulighet for å sette på et søskensete i en eller annen retning, alla buggypad med mer finesser eller søskensete alla p&t :) Less is more gjelder ikke når vi snakker gadgets ;) Koppholder, søskenbrett, stellevesker i matchende design til vognen, mobilholder, vognlås, og ja, kom på en ting til som kan være et utviklingspotensiale og det er et stativ for å sette på vognen til å feste sted babycalen med kamera :humre:

Jeg ser altså for meg at denne vognen kan se ganske komisk ut om man ikke får mikset det hele rett... Med trillefix sin store store vognbag tredd ned på noe som kan ligne Go understell, med finesser som edge duo, prestige og Cameleon. Utallige hjulmuligheter, simo sine kalesjestrammere og brio happy sin handlekurv med detaljer fra urban jungel. En sportsdel inspirert av bugaboo bee og go, med nette kalesjestrammere som brio spin har, finessene til edge duo sin kalesje og et smalt smat understell som ikke veier mye... Men samtidig er stødig og robust...

Med tanke på mål og vekt synes jeg at vognen bør veie rundt 10-12 kg inkl både hjul og bag/sportsdel. Det er greit at den veier såpass for å være stødig i vind og blest synes jeg, men noe mer bør den ikke veie. Når det gjelder mål sammenslått og med og uten hjul og alt det der synes jeg vogner bør være under 60 cm brede mellom hjulene, gjerne rundt 55. Da vil de komme lettere frem i butikker, gjennom kasser, dører og ikke minst passe i flere biler. Vognen bør ikke bli for høy sammenslått, så derfor bør bagen være sammenleggbar og sitteinnsatsen lett å ta av og på for de med små biler. Men f.eks mistral, basson milan og citycross/cerox blir jo ganske små sammenslått, så noe rundt der må en vel akseptere. Vognen får selvsagt derfor god plass i prampacken til ferieturene :)

Når det gjelder hvorfor jeg skal vinne så synes jeg rett og slett at jeg fortjener å vinne fordi jeg er en aktiv bruker av barnevognguiden, reklamerer for sidene deres både irl og på andre nettsteder og ikke minst er en trofast bruker i både travle og mindre travle tider :blush:

Because I'm worth it :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Siste endring: 13 år 4 måneder siden av Spentsmurf.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Julekonkurranse - Vinn en EasyGrow ONO!! 13 år 4 måneder siden #74432

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hei!

Dette var en veldig artig konkurransevri og en fantastisk premie! Her er mitt bidrag:

- Maks vekt: 14 kg
- Antall hjul (svivel, dobbel. etc): Tre svivel
- Hjul - luft eller ikke: Lufthjul
- Vendbart sete: Ja
- vendbart håndtak: Ikke nødvendigvis, så lenge vi har vendbart sete.
- Justerbart håndtak: Ja
- Utforming håndtak: Ergonomisk, al la Brio go eller City cross
- Kalesje: Stor, lun, stilren, med integrert solskjerm og myggnetting (disse er avtagbare/utbyttbare med glidelås)
- Materiale i tekstil: Værbestandig, fargeekte, lettstelt, vind og vanntett. Godt fargeutvalg. Det må være muligheter for å bytte ut trekk.
- Materiale i understell: Lettvekts aluminium som på Mountain buggy/OTH 2009 og eldre. Gjerne med fargevalgsmuligheter i sølvgrått, hvitt og sort. Rustfritt.
- tilbehør: Regntrekk av mykt, gjennomsiktig plast (som på Brio go), med åpning foran, oppbevaringsposen til regntrekket må være stort nok, slik at det er lett å få den inn i posen igjen etter bruk. Gjerne med skjerm (slik som hos Teutonia), tradisjonelle insektsnettinger, stellevesker som matcher. Vognposer (vinter) med forlengerstykker som matcher vognens design og farger (inspirert av stokkes winter-kit og Bugaboo), i dun og ull, vaskbart, lunt rundt hodet. Fleecepose i sprekt design for vår/sommer. Vanter til å feste på styret (som hos Simo). Søskenbrett med mulighet for å sitte.

- Hva er vognens viktigste egenskaper, feks:
- Vekt
- trillekomfort
- størrelse sammenleggbart
- plass for barnet
Alle disse punktene er viktige hos drømmevognen. Bagen skal være lang (minimum 80 cm), bred, dyp, og med lunt og skjermende lokk og kalesje med solskjerm. Den skal være lett å ta med seg, lett i vekt (laget av ca. samme prinsipp som på cameleon), ha bærestropper som er plassert riktig i fohold til tyngdepunkt og være gode å bære med.

Sportsdelen skal være dyp og lun, den skal være godt polstret (som på City cross), gjerne ha trinnløs regulering i ryggen, men rett sittestilling og full liggestilling. Bøylen må være avtagbar (på en lett måte). Ryggen må være lang, også i sitteposisjon, det holder ikke med lang liggelengde. Selene må være enkle å løsne for å feste pose i, og bør være utformet som på City cross og Bugaboo cameleon. Selene må være lange nok slik at de også kan brukes når man har behov for vinterpose og mye klær. Selene skal være faste, ikke løse (slik det tidligere var på Go).

Trillekomfort er viktig, det må være god fjæring, men helst regulerbar. Vogna må takle alt av føre og ikke helle verken til den ene eller andre siden. Den må være stabil, og tåle å ha stelleveske på styret.

Handlekurven må være romslig, være av stoff og gjerne ha smarte oppbevaringslommer slik Mountain buggy har.

Vogna bør kunne legges sammen i en del, i allefall sportsdelen.

Det gjør ikke noe om det finnes flere valgmuligheter for valg av hjul, at man kan velge om man vil ha tre eller fire hjul, med eller uten svivel. Og at man kanskje til og med kan velge det ut ifra et understell.


Hvorfor bør jeg vinne?
Fordi min lille trenger en pose som er lunere rundt hodet og som går an å snurpe godt sammen. Easygrow er en så utrolig flott pose og jeg ønsker meg veldig en sånn. Den er lun, varm, praktisk, lettstelt og blir ikke klam(i barnehagen hvor jeg jobber, er det flere barn som har denne posen, i mine øyne finnes ikke en bedre pose til barnehagebruk enn den).

Jeg har vært trofast bruker av Barnevognguiden i snart tre år (oppdaget siden i 2007 da jeg gikk gravid med nummer 2, men registrerte meg først i 08). Jeg har vært jevnlig aktiv her inne og har bedrevet MYE reklame, skryt og anbefalninger på Barnevognguidens vegne, rundt omkring på andre forum, i sosiale medier, blant venner, familie mv (og jeg har tenkt til å fortsette med det ;)). Jeg har vært på Barnevognguiden fra en tid det nesten bare var meg pluss noen få til som var aktiv på sidens forum, til idag hvor vi har blitt mange fler. Og jeg har ikke tenkt å slutte her med det første. Jeg trives så godt med alle de hyggelige folka her inne
:gruppeklem:
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Julekonkurranse - Vinn en EasyGrow ONO!! 13 år 4 måneder siden #74622

  • betta
  • betta's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 121
  • Takk er mottatt 1
Drømmevogna mi :dans1:
Må være en duo vogn der man kan velge ulike farger på bag og sittedel, og kalesjen ikke er den samme for begge to.
Den er lett, max 8 kg så den er lett å løfte inn og ut av bil og at man får lov å ta den med til gaten som håndbagasje når man er ute og reiser med fly.
Den slåes sammen i ett stykke, bagen holdes oppe med metallrammer som Emmaljunga baggene så den også blir flat når den slåes sammen på vogna.
Vogna har 4 lufthjul, hvorav de to i front er roterbare (men kan låses) De er imidlertid ikke så små at de ikke funker på grus og snø, de er minimum 10" i størrelse.
Både håndtak og sittedel på vogna kan enkelt snues. Håndtakene er brede som på den nye TFK Joggster X vogna. I tillegg er der håndbrems...
Kalesjen er stor, lun og god og med integrert myggnetting. I tillegg kommer vogna med tilleggsutstyr kalesjeforlenger for ekstra solbeskyttelse for bruk i varmere strøk.
Stoffet i vogna tåler lett regn så man ikke trenger å finne frem regntrekket ved første dråpe. Utenpå er den mørk grå eller beige og inni kalesjen på bagen er det søte mønster (som mange emmaljunga vogner har)
Stoffet må også kunne taes av bit for bit så om man får en flekk på kan man ta av kun det stykket og hive det i vaskemaskinen.
Ellers må handlekurven være lett tilgjengelig og romslig. Den bør også kunne taes lett av for vask.
Vogna må selvsagt komme med tilbehør som fotpose, stormtrekk, matchende stelleveske og håndmuffe for kalde dager.
Lag denne vogna og jeg kjøper kjøper! Om ikke kortene er klippet i to...les under.... :ohmy:


Hvorfor akkurat jeg bør vinne konkurransen: Fordi mannen klipper kortene om jeg handler mer til den ungen snart og jeg har så lyst å prøve Easy Grow posen :P
Vognparken består av: Bugaboo Donkey, Stokke Scoot, Easywalker qtro, Baby Jogger City Mini og Emmaljunga City Cross (Tidligere vogner: Mountain Buggy Duet, Bugaboo Bee Plus, Simo Kombi, TFK Joggster X med Multi-X bag)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Julekonkurranse - Vinn en EasyGrow ONO!! 13 år 4 måneder siden #74627

MIN DRØMMEVOGN

STOFF
Den er av solide stoffer som godt kan tåle en liten vinterstorm, og en er ikke avhengig av regntrekk. I tillefelle snøkov finnes det en uttrekkbar del i kalsesjen som kan dras ned og skjerme at for snø/regn skal blåse inn i vogna, denne delen fungerer også som solskjerm om sommeren så en slipper å henge ulike tepper e.l over. Det er også integrert myggnetting.

FARGE
Den har en kjønnsnøytral basisfarge med kjønnsbestemt tilleggsdetaljer som en kan bytte ut uten at det koster skjorta. Med en slik løsning kan en ha kjønnsbestemte farger som er utskiftbare dersom en skal bruke flere ganger og får barn av annet kjønn.

EGENSKAPER
Den skal være solid og rommelig, med mulighet for å smalne vognen slik at en kan få plass i en gammeldags rulletrapp, i et høyt og smalt bagasjerom etc slik at en slipper å slå i hop vognen hver gang. Ser for meg en slags glidefunksjon i grunnvognen og at tøyet er strekkbart på midten. Bagen er også tøyelig på midten, en trenger bare å snu madrassen litt på høykant når en smalner den.

Jeg ønsker også hjul som ikke støyer og som har gode kjøreegenskaper langs landeveien og på dårlig asfalterte områder (eks grus), og god demping.

Ønsker også integrert ordning for å kunne legge babycaller slik at barnet høres godt, uten at forbigående trafikk blir det en høres best, og uten at barnet utsettes for risiko dersom det oppstår feil med babycalleren.

Ønsker også at håndtaket skal være justerbart slik at søsken kan trille litt uten at vognen er for høy.Det er også ønskelig at håndtaket enkelt kan føres over vognet slik at den endrer kjøreretning.
Siste endring: 13 år 4 måneder siden av hilde.osterdal.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Julekonkurranse - Vinn en EasyGrow ONO!! 13 år 3 måneder siden #74840

  • Far1
  • Far1's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 1
Perfekt konkurranse for en vordende førstegangsfar etter ukesvis med research!

Den perfekte vogn (duovogn):

VEKT OG MÅL:
- Maks 13 Kg
- Sammenslått komplett vogn maks: 80 x 60 x 50 cm

HJUL:
- Fire hjul, svivelhjul forran (kan låses). Punkteringsfrie.
- Mulighet til å bytte hjul og få fire faste lufthjul
- Demping bak

ANNET:
- Romslig bag med god plass
- Mulighet til å dra håndtak over sportsdel/bag for å bytte side
- Enkel adapter til bilstol
- Håndbrems og brems på understellet
- Mulighet for ulike farger på bag og sportsvogn
- Aluminium og sort understell
- Avtagbart vaskbart trekk
- Ergonomisk håndtak
- Romslig handlekurv som tåler mye
- Røft utseende alla mountain buggy
- Mulighet for å velge fargekode på stoffet selv på nett
- Stor solskjerm med kikkeluke som kan åpnes helt
- Innebygd mygg- og regnnett
- Trillecomputer som viser hvor langt du har trillet, kalorier forbrent, hvor ofte barnet har grått osv.
- Håndlenke/sikkerhetslenke
- Seler som kan justeres til å være løse eller faste

Håper jeg vinner så jeg kan overraske kona med en finfin bag!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Julekonkurranse - Vinn en EasyGrow ONO!! 13 år 3 måneder siden #74899

  • Vognhild
  • Vognhild's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 17
:jippi2: Pick me! pick me!

Drømmevogna
Vi har hatt familieråd i jula og kommet frem til drømmevogna:
• Trille-comforten og vekten til MB Urban Jungle
• 4 hjul som på Bugaboo Donkey (swivel-hjul som må kunne låses)
• Smal i bredden som Bugaboo
• Sitte-/baghøyden til Stokke X-plory
• Handlekurv lett tilgjengelig og romslig som på Brio Go
• Foldemekanismen til Brio Go (enkelt håndgrep, alt-i-ett folding)
• Kalesjen til Baby Jogger City
• Kalesjen bør festes i rammen og ha mulighet for feste ti cm. høyere ved behov
• Fotbrettet til Easywalker
• Fjæring som på en stor Simo/Emmaljunga
• Vendbart håndtak som hos Bugaboo Cameleon
• Håndtak med ”knekk-ledd” som på Brio Go (Tar mindre plass på buss/trikk)
• Babybagen til TFK Multi X (mulighet til å ha bag/sittebag mot meg)
Babybagen skal IKKE SE UT SOM Multi-X, men som TFK Quick fix babybag
Babybagen skal kunne bæres i kalesjen som på TFK Quick fix
• Selve sittedelen må kunne snus (som på Brio Go)
• Tekstil bør være Cordura som hos Bugaboo
• 5-punktsele mest mulig lik standard, men med bedre comfort i selene (padded)
• Vognen sammenslått bør kunne henges opp på veggen (for de som har mindre lagringsplass)
• Mulighet for en rett opp-og-ned sittestilling i sittedelen
Ekstrautstyr:
• Mulighet for å endre (vaskbare) tekstiler på både bag og sittedel som på Bugaboo Cam.
• Matchende vognposer i med uttagbar ull/lammeskinn+dun
• Pelskant på vognposer som hos 7am-posene.
• Koppeholder ala Tinkafu
• Regn/stormtrekk med glidelås-vindu, men som pakkes bort og tar liten plass
• God fotbrems og lett responderende håndbrems

Drømmer om å putte min datter ned i en herlig cocoon av en pose.
- litt over gjennomsnittet interessert...
Siste endring: 13 år 3 måneder siden av Vognhild.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Julekonkurranse - Vinn en EasyGrow ONO!! 13 år 3 måneder siden #74919

  • maliso
  • maliso's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 4
:oth:
På min egen jakt etter den komplette vogn, har jeg erget meg litt over at drømmevogna ikke finnes. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig;) det er liksom alltid ett eller annet med de fleste vogner, selv om de nesten når opp.. I virkeligheten er Simo bagvogn og OTH sporsvogn det nærmeste jeg har kommet, og disse er jeg godt fornøyd med. Simo er fantastisk til babyer!! Så gode og romslige bager med lun og stor kalesje. Og med lufthjul og veldig god fjøring, så er vogna super å trille. Selv om simoen er tung, merkes ikke dette så godt pga god trillekomfort. Har brukt bagen frem til de har vært ca 9mnd'er gamle. Da syens jeg ikke simovogna egner seg som sportsvogn, så da har vi gått over til OTH. Det er den aller beste 3hjulingen spør du meg. Barnet sitter veldig bra og har god plass. Og det er lunt både å sitte og å sove. Mine barn har ligget veldig godt og sovet godt på dagtid. Den er også lett å trille og lett å komme frem med, både i skog og i by. Og snø! Dessuten har den en super handlekurv som er genial, med god plass og lure lommer.

Min drømmevogn er en duovogn;

Maks vekt: ikke det avgjørende. For er den god å trille, så merker man nødvendigvis ikke så mye til vekten. Men skulle jeg ønske npe, måtte det være max 13kg.
Antall hjul (svivel, dobbel. etc): 3hjuling, og det må være svinghjul foran som kan låses ved behov. Svinghul er fantastisk i bykjøring!!
Hjul - luft eller ikke: Lufthjul uten tvil. Pumpe kan gjerne følge med;)
Vendbart sete:Ikke nødvendig, så lenge håndtaket er vendbart.
vendbart håndtak:JA!! Det er vel en av de tingene som jeg savner ved OTH..
Justerbart håndtak/utforming håndtak: Ja, det må det være. Og ikke teleskojustering, men håndtak med "knekkledd" på samme vis som feks OTH.
Kalesje:Stor, romslig og lun med integrert myggnetting. Må ha feste til til solskjerm. Trinnløs justering og som faktisk holder seg oppe ved vind og uvær. Den mnå heller ikke ta stor plass sammenslått slik at den ødelegger trilleutsikten for den som triller. Fint om den har god "takhøyde" slik at en 4åring kan få plass under.
Materiale i tekstil: Slitersterkt stoff som er vanntett (tåler vind og vær uten nødvendigvis ha regntrekk) og lettstelt. Må finnes i flere farger, og ha mulighet for å kunne bytte trekk.
Materiale i understell: rustfritt og lettvekts aluminium. Valgfritt i fargene aluminium og sort. Det må også ha en romslig handlekurv med god oppbevaringsplass. Kurven kan gjerne være i tekstil og avtagbar, og må ha mange lommer. Den må også være lett tilgjengelig selv når vognryggen er nede.
Utforming av vogn: Vogna må være smal nok til å komme gjennom standardører og feks handlekasser. Ryggdelen på sportsdelen må være lett å justere, gjerne med stopp slik som OTH: Ikke glidlåser. Rygglengden på sportdelen må være lang nok til 4-5åringer. Bagdelen må være romslig, med høye kanter og lang liggelengde. Kalesjen må være stor og lun. Bør passe til barnet er 8-9mnd'er. Vogna må også ha god fotbrems og gjerne håndbrems.

Tilbehør: Bumperbar, regntrekk (gjennomsiktig som ikke er for stivt og som likevel dekker hele vogna, med mulighet for å åpne foran), myggnetting, UV-trekk, vognposer (i dun, med vind/vanntett materialer), søskenbrett (hvor søsken faktisk kan stå på selv når ryggdelen er nede), koppeholder.

Hva er vognens viktigste egenskaper: Om jeg skulle priorotere egenskaper her, må det først og fremst være trillekomfort og plass for barnet. Vogna må være god å trille på grusveier og i ulent terreng med god fjøring, samtidig som den må være lett på asfalt. Barnet må ha god plass og kunne sitte oppreist (ikke bare tilbakelendt). Videre på lista kommer størrelsen sammenlagt. Den bør bli ganske flat sammenlagt (som sportsvogn), og ikke alt for lang men sånn at den passer i bagasjerommet for de fleste biler uten å måtte ligge på tvers. Sist på lista kommer vekta. Om alle andre kriterier er oppfylt, spiller igrunn ikke den så stor rolle;)


Jeg fortjener å vinne posen :knegg: og hadde blitt superglad for å vinne!!! :jippi2:
Vi trenger en pose, siden jeg ga vekk den gode dumposen min ifjor - i tro om at vi ikke trengte den lengre.. Men der tok jeg feil. Og akkurat denne posen er vel det vi trenger. I og med at den har forlengelsesdel er den super til bruk i pulk. Her blir de fleste vanlige vognposer for korte. Og samtidig vil den jo være super igjen til baby, siden den ikke er altfor lang. Hadde jeg hatt penger til å kjøpe ny, ville jeg valgt nettopp denne posen. Jeg har eid mange vogner gjennom mitt mammaliv, i jakten på den optimale. Det sammme med poser.. Men denne ser ut til å dekke alle mine krav og dermed være perfekt!! Hadde jeg hatt penger, skulle jeg kjøpt nettopp denne. Men etter å ha vært syk i 3 år, er inntekten heller lav og jeg blir nødt til å spare. Hadde vi vært så heldige å vinne nå, hadde vi kunne komme oss ut på ski i vinter med barnet varm og lunt i pulk:)
Siste endring: 13 år 3 måneder siden av maliso.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Julekonkurranse - Vinn en EasyGrow ONO!! 13 år 3 måneder siden #74931

  • siri
  • siri's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • Innlegg: 137
Konkurransen hadde sin siste dag i går, og er nå avsluttet. Tusen takk for mange flotte bidrag! kåringen vil bli svært vanskelig, men vi vil annonsere vinneren i løpet av kvelden. :blomster:
Administrerende utstyrsfreak med to tette tuller
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Julekonkurranse - Vinn en EasyGrow ONO!! 13 år 3 måneder siden #74934

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Spennende :jippi: Masse masse lykke til alle dere som har sendt inn bidrag. Det har vært utrolig mange gode, så jeg er spent på hvem som stikker av seieren :laugh:
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Julekonkurranse - Vinn en EasyGrow ONO!! 12 år 6 måneder siden #85249

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
hmm, åssen kom denne frem igjen da?

Men den konkurransen burde vært nå ja, for jeg trenger virkelig en pose til og ha i min scooter. :)
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Julekonkurranse - Vinn en EasyGrow ONO!! 12 år 6 måneder siden #85252

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Æsj, at jeg ikke så denne konkurransen da den var, min drømmevogn har jeg jo absolutt hatt i hodet hele tiden jeg har hatt barn. :knegg: Endelig en konkurranse jeg kunne deltatt i, den der mest-aktive-bruker-konkurransen når jeg jo aldri opp i.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Julekonkurranse - Vinn en EasyGrow ONO!! 12 år 6 måneder siden #85253

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Og jeg var heldiggrisen :D Beste posen ever. Den bare er så god, ja, den har alt en pose skal ha :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.036 sekunder