Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Klær og utstyr Annet utstyr Sykkelvogn
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Sykkelvogn

Sykkelvogn 15 år 10 måneder siden #846

Vet ikke helt om det kvalifiserer som barnevogn på et forum som dette, men vi er på jakt etter en sykkelvogn.
Noen som har noen erfaringer?
Vi har kikket på en som er både sykkelvogn og pulk (samt joggevogn, transporttralle og sportsvogn), men har ikke hørt om så mange som har erfaringer med denne.

Jenta vår er 5 måneder så tenker at utover høsten kan det være kjekt å ha. Når hun begynner i bhg over jul kan vi virkelig få bruk for den. Jobbet i barnehage en periode for noen år siden og da var det en mor som kom med to sønner i sykkelvogn vinter som sommer - snakk om inspirerende!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sykkelvogn 15 år 10 måneder siden #850

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Lurer også på dette :) Far i huset har veldig lyst på sykkelvogn. Men det er ikke så lett å finne ut hva som er bra :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sykkelvogn 15 år 10 måneder siden #851

Den sykkelvogna/pulken jeg nevnte heter forresten Nordic Cab. Den selges bare på veldig få utvalgte steder i landet til noe ulik pris. Virker som en bra løsning, men lurer litt på om den er like bra i alle "roller" ettersom den skal fylle så mange ulike funksjoner...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sykkelvogn 15 år 10 måneder siden #852

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Har hørt navnet før. Kan jo være kjekt at den kan brukes som joggevogn også da :) Men hvordan kan den fungere som pulk?
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sykkelvogn 15 år 10 måneder siden #854

  • MiMa
  • MiMa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • To små propeller...
  • Innlegg: 126
Nå ble jeg imponert - sykkelvogn og pulk i ett!! wow!
Vi har en sykkelvogn. Husker ikke hva den heter (står i garasjen - skal sjekke neste gang jeg er der), men den fungerer fint. Vi fant imidlertid ut at vår lille pode likegodt kunne sitte i barnesete på sykkelen - litt enklere å sykle med og håndtere.. Men det er jo selvfølgelig fint med sykkelvogn også. Kjekt å ha!!B)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sykkelvogn 15 år 10 måneder siden #855

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Ja, dette lurer jeg også på! Vi har også veldig lyst på, og det må da være en dobbeltvogn til våre to prinsesser laget av sukker og kanel:P (hehe-hørte uttrykket på en barnetv-film, og syntes det var så søtt..)
Anyway: naboen vår brukte litt tid på å finne ut av dette, og de endte opp med å kjøpe en til 5000,- :blink: og da lurer jeg litt på forskjellen i kvalitet osv, jeg når jeg ser at g-sport reklamerer for en tl 699,-... makan til prisforskjell? hvor mye utgjør kvalitetsforskjell og hvor mye utgjør pris for merket?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sykkelvogn 15 år 10 måneder siden #856

Nordic Cab fungerer som pulk ved at det festes to breie ski der hjulene vanligvis befinner seg. Skal visst være veldig stødig, samtidig som undersida av vogna kommer opp fra det kalde underlaget.

Når det gjelder de enorme prisforskjellene på de ulike vognene, har jeg også stusset over det! Må jo ha noe med kvalitet å gjøre, men mye er nok også merke. Er av en eller annen grunn skeptisk til ting som er kjøpt på Biltema eller Europris (som jeg har sett har noen billige varianter). Kanskje dette er en tanke fordomsfullt, men har bare aldri fått noe indikasjon på at de har ting av veldig høy kvalitet.

Sikkerhet er jo en veldig viktig faktor når man skal velge sykkelvogn til sine små. Men pris spiller jo selvsagt en rolle. Nordic Cab vognene ligger på mellom 6000 og 8000 alt etter hvilke funksjoner du vil at vogna skal ha. Dessuten har de 20% rabatt hvis man kjøper 3 eller flere...det betyr jo at det vil lønne seg å gå sammen noen stykker:cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sykkelvogn 15 år 10 måneder siden #862

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
OI, nå ble jeg svett!! Jeg som trodde at 5000 som naboen betalte var en av de dyre modellene:blush: Så feil kan man ta... hvor stor er forskjellen mellom de til 6000 og de til 8000 da? og er dette liksom det merket som skal være tryggest? Søren at det ikke finnes noen tester av disse vognene...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sykkelvogn 15 år 10 måneder siden #876

  • crown
  • crown's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Man kan jo få billigere sykkelvogner enn til 5000 da. Vi hadde en GT-sykkelvogn (som selges vil noen vil ha den?!) som også kan brukes som vogn. Den synes jeg var helt OK. (Se link: www.sportshuset.net/sykkelvogn-gt-mark-ii.4478378-104692.html ) , men så startet min mann en sykkelbutikk, med et annet merke og da måtte vi bytte vogn... :P Så nå har vi en Treck vogn, som koster 5-6000. Det skal sier at jo dyrere jo bedre kvalitet. Men slik jeg ser det så går det mest på sete/seler til barnet, ellers er vognene vi har ganske like i grunn. Så hadde det ikke vært for statr av egen butikk, hadde vi klart oss godt med sykkelvogna til GT. :)
Guttemamma
Siste endring: 15 år 10 måneder siden av crown.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sykkelvogn 15 år 10 måneder siden #877

Jeg synes egentlig ikke 6000-8000 er så innmari galt med tanke på at det er en sykkelvogn og pulk i ett. Helårspakke Sport (Sykkelvogn, barnevogn, turvogn, pulk, Joggevogn) får du for 7390. Da har man faktisk også en søskenvogn fordi den er dobbel eller evt. plass til litt last ved siden av barnet hvis du bare bruker den til en.
Man kommer fort opp i denne prisen hvis man skal ha både sykkelvogn og pulk separat.

Nå er det jo opp til hver enkelt å vurdere om de vil ha sykkelvogn og/eller pulk, men skulle bare ønske det fantes litt mer brukerinfo om disse tingene (på samme måte som med barnevogner). Da hadde det kanskje vært litt lettere å sette seg inn i og bestemme seg!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sykkelvogn 15 år 10 måneder siden #878

  • crown
  • crown's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Helt enig. Men i mitt tilfelle har jeg ingen bruk for pulk da jeg ikke går 1 meter på ski.:laugh:
Guttemamma
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sykkelvogn 15 år 10 måneder siden #879

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Da tror jeg denne sykkelvogna som kunne brukes som sykkelvogn, joggevogn og pulk må være midt i blinken for min mann! Den vil jo være alt i ett for han ønsker seg nemlig bla. pulk til minsten til vinteren :) Var det Nordic cab den het? Hva var prisen igjen, og hvor selges den? På forhånd takk for svar :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sykkelvogn 15 år 10 måneder siden #881

Hei!

Ja, vogna heter Nordic Cab og selges hos diverse nettforhandlere (det fins noen utsalgssteder, men er usikker på hvor disse ligger). Man kan velge mellom ulike pakker hvor Helårspakke er den som inkluderer pulk, sykkelvogn, joggevogn og barnevogn. Den koster 7390,-
Er antakelig den vi kommer til å satse på. Heller iallfall mot det:cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sykkelvogn 15 år 10 måneder siden #883

Glemte visst å legge inn linken til nettstedet...

www.mackinnon.no/sportsutstyr/sykkelvogn/
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sykkelvogn 15 år 10 måneder siden #888

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Den høres og så jo veldig flott ut. Den virker til å ha alt! Men den kosta jo litt da...:unsure:
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.918 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!